Хөдөлгүүрийн тосонд тавигддаг дэлхийн стандартууд

Автомашины хөдөлгүүрт ашиглагддаг тос нь зүгээр нэг шингэн биш — энэ бол хөдөлгүүрийн элэгдэл, ажиллагаа, түлшний хэмнэлт, насжилтад нөлөөлөх чухал хамгаалагч юм. Тиймээс тос үйлдвэрлэгчид дэлхий дахинд мөрддөг стандартуудын дагуу бүтээгдэхүүнээ туршиж, баталгаажуулдаг.
Доорх нь хамгийн түгээмэл, итгэмжлэгдсэн дэлхийн тосны стандартуудын тойм юм.
1. API — Америкийн Газрын Тосны Институт (American Petroleum Institute)
➤ Юу хийдэг вэ?
API нь автомашины болон хүнд машин механизмын тосонд тавигдах чанар, гүйцэтгэл, аюулгүй байдал зэргийг тогтоодог стандарт.
➤ API-ийн ангилал:
- “S” ангилал (Service) — Бензин хөдөлгүүрт зориулсан
- Жишээ: API SN, SP
- “C” ангилал (Commercial) — Дизель хөдөлгүүрт зориулсан
- Жишээ: API CI-4, CK-4
➤ Хамгийн орчин үеийн ангиллууд:
API зэрэглэлЗориулалтОнцлогSNБензинЭлэгдэл багасгах, цэвэр байлгах, халалт тэсвэрлэхSPБензинAPI SN-ийг сайжруулсан, түлш хэмнэлт, турбо хамгаалалтCK-4ДизельӨндөр температур, урт хугацааны хамгаалалт
Prius, Corolla, CR-V зэрэг суудлын бензин машинд SN, SP ангилал тохиромжтой.
2. ACEA — Европын автомашины үйлдвэрлэгчдийн холбоо (Association des Constructeurs Européens d’Automobiles)
➤ ACEA стандарт нь:
- Европ загварын машинд зориулагдсан тосны шаардлагыг тодорхойлдог.
- Илүү хатуу туршилт, урт хугацааны туршлага, турбо, DPF (filter)-ийн хамгаалалт зэрэгт анхаардаг.
➤ ACEA ангилал:
АнгилалЗориулалтA/BБензин болон хөнгөн дизель машиндCБага үнслэгтэй, катализатор шүүлтүүртэй автомашиндEХүнд даацын дизель хөдөлгүүрт
Европын BMW, Mercedes-Benz, VW зэрэг машинууд ACEA стандарт шаарддаг.
3. ILSAC — Олон улсын тос стандарт тогтоох хороо (International Lubricants Standardization and Approval Committee)
➤ Энэ бол API-ийн SN/SP ангиллыг “Eco-friendly” буюу түлш хэмнэлттэй, бага хорт утаа ялгаруулах хэлбэрээр сайжруулсан стандарт.
➤ ILSAC ангилал:
ILSAC зэрэглэлТайлбарGF-52010 оноос, API SN-д суурилсанGF-6A / 6B2020 оноос, API SP-д суурилсан
- GF-6A – Хуучин ба шинэ моторт нийцтэй
- GF-6B – Жижиг, турботой шинэ моторт зориулсан
ILSAC стандарт бүхий тос нь түлшний зарцуулалтыг 2–3% бууруулдаг болох нь туршилтаар батлагдсан.
4. SAE — Зуурамтгай чанарын ангилал (Society of Automotive Engineers)
SAE нь тосны зуурамтгай чанарыг (viscosity) ангилдаг стандарт. Энэ нь тосны хүйтэн болон халуун үед урсах чадварыг илэрхийлдэг.
➤ Жишээ:
- 5W-30
- “5W” = Хүйтэнд урсах чадвар (Winter)
- “30” = Халуун үед урсах чадвар
Монгол шиг хүйтэн оронд 0W-20, 5W-30 зэргийг хэрэглэх нь тохиромжтой.
5. OEM стандартууд — Үйлдвэрлэгчийн тусгай шаардлага
Зарим автомашин үйлдвэрлэгчид өөрсдийн OEM стандарт гаргадаг. Энэ нь тухайн машинд яг тохирсон тосыг тодорхойлдог.
ҮйлдвэрлэгчСтандарт жишээToyotaToyota Genuine Motor Oil / DexosVW GroupVW 502.00 / VW 504.00Mercedes-BenzMB 229.5 / MB 229.51
Rosneft, Mobil, Shell зэрэг томоохон тос үйлдвэрлэгчид OEM баталгаажуулалт авсан тос гаргадаг.
Эцэст нь — Стандарт бол хамгаалалт
Тосны сав дээрх API SN, ACEA A3/B4, SAE 5W-30, ILSAC GF-6 гэх мэт бичигдсэн тэмдэглэгээ нь бүгд таны хөдөлгүүрт тохирох эсэхийг илэрхийлдэг баталгаа юм.
Хуурамч тосноос зайлсхийж, стандартын тэмдэглэгээтэй, найдвартай брэндийн тос сонгоорой.
🔧 Та Rosneft тос хэрэглэж байна уу?
Rosneft бол:
- API, ACEA, ILSAC олон улсын стандартад нийцсэн
- OEM баталгаажуулалттай
- Монголын уур амьсгалд туршигдсан найдвартай тос
✔ Та тосоо солих бүртээ стандартын тэмдэглэгээг харж сонголт хийгээрэй!
Бусад нийтлэлүүд
Дэлхийн II дайны жилүүд дэх Зөвлөлт-Монголын хамтын ажиллагаа: Ялалтын 80 жилийн ойд зориулан

“Газпромнефть” тосыг хаана үйлдвэрлэдэг вэ?

Gazpromneft болон G-Energy тос ямар ялгаатай вэ?

“Ирээдүйн тоглоом” төслийн хүрээнд зохион байгуулагдаж буй Tro-Phy-Gital олон улсын авто аяллын турш Gazpromneft-ийн моторын тоснууд тээврийн хэрэгслийн найдвартай ажиллагааг бүрэн хангаж байна.
